Op de helft - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Back USA 2016 - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Back USA 2016 - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Back

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Kingman

Vrouwen hebben dat. Als ze langer met elkaar omgaan, komen ze in hetzelfde ritme. Shoppen, de huishouding, menstruatie, noem maar op. Ze zetten hun klokjes gelijk. Mannen hebben dat ook. Maar bij ons gaat dat sneller. Na twee weken merk je al dat de hele groep dezelfde kadans krijg. We staan tegelijk op. Rijden, zwemmen, drinken, eten, slapen, opstaan, poepen, plassen, poetsen, tanken, kletsen, zwijgen, alles samen en in hetzelfde tempo. We staan nog net niet samen onder de douche. Kom op zeg. Heeft de een een schutkop of een kater, nou dan weet je het al. Hoef ik niet uit te leggen toch? Net zo vervelend als menstrueren, maar bij mannen is het erger.
De was doen we ook op dezelfde dag. Eric gewoon in de machine, Gerard in de wasbak met shampo, Ton in een hottub met zeep. Benno alleen zijn ondergoed, maar allemaal tegelijk. Hoppe, hoppe, hoppe. Soppe, soppe, soppe. Even in het doosje. Ruiken als een …. Hoppe, hoppe, hoppe … Zegt Kees “he, Rob, zou jij je broek niet eens wassen! Zit onder het vet en de vlekken!”. Ik pak mijn broek, riem eraf, geld eruit en vouw hem op. Hopsa in de prullenbak. Klaar. We kunnen gaan eten.
Het liefst van die steaks, die als we honger hebben, worden verslonden zoals puppy’s rukken aan een oude slof. We genieten samen met volle teugen van de MGD's, Bud light , Gin and Tonic en af en toe een goed flesje wijn. We lachen samen, sleutelen samen, houden samen siesta, na een gezamenlijk bad. Het gaat goed met de club, better than ever. We zien er niet uit na een rit in de prairie. Maar dippen keurig de mondjes af met ons servetje en betalen keurig de tip. Nette ventjes uit Holland op pad in de States. Morgen weer verder de bergen in. Heerlijk.

• 03 Augustus 2016 - 14:25

George Cornelis:

Hallo Globetrotters!

Hebben jullie al contact kunnen maken met het stel (Linda en Richard (?)) uit Utah. We kwamen hen tegen op de camping bij Sturgis en ze nodigde ons toen uit om op hun "landgoed" te bivakeren.

Verder veel succes met het laatste deel van jullie prachtige reis!